Spartan Race

novembra 03, 2014

   Nikdy som nebola bežkyňa. Nemala som rada vytrvalostné behy, 12-minútovku a tak podobne, ak beh, tak šprint. Mať to rýchlo za sebou. Ak by mi niekto na základnej či strednej povedal, že sa dobrovoľne prihlásim na beh, asi by som ho vysmiala. A predsa. Po minulom roku som si dala na rok 2014 jasný cieľ, odbehnúť Trifectu. Trifecta pozostáva z troch behov, ktoré človek musí zvládnuť v priebehu jedného kalendárneho roka a sú to beh Sprint (min 5km), Super (min 13 km) a Beast (min 20km). Desila som sa toho najdlhšieho, môj tréning pozostával tak zo 7-8 km do mierneho kopčeka, len tak doma som si vživote neodbehla ani tých 10 km.

    Nešlo mi o čas ale zvládnuť to, takže týmto som sa až tak netrápila. (kým som nezistila, že ten 20+ km má časový limit) Kamzík mal nejakých 8 km, zistila som, že i Bratislava má svoj kus divočiny. Valča, Valča ma skoro „zabila“ a to to bol „len“ ten stredný beh. Krutá nebola dĺžka, ale kopce, do ktorých sa človek štveral po štyroch, nieto aby kráčal či bežal. Kopec za kopcom, väčšinu trasy si človek nemohol dovoliť bežať. Veľmi ma to nepotešilo, ale keď človek musí, tak musí :) Môjmu telu asi prvý raz v živote došla energia a ja som pochopila čo to je byť bez síl, našťastie Spartan Race nie je len o behu a prekážkach, ale i o partii ľudí, ktorí mi tam pomohli. (cukor v podobe sladkej vody a čakajúca kamarátka s jablkom, jeden by neveril aké zázraky to spraví)
   Po tomto behu som sa obávala toho ďalšieho, ešte dlhšieho a keď kamarát zistil že máme časový limit, fú, no bála som sa. Nestojí to málo peňazí aby to človek vzdal alebo mu nebolo ľúto, ak to nedokončí nech sú akékoľvek dôvody. Môj otec sa mi smial, nemal vo mňa práve dôveru a hovoril, že na to nemám kondičku aby som to odbehla a ešte v časovom limite. Nič však človeka neženie tak dopredu, ako keď ho ľudia podceňujú. Ak mi dochádzali na Donovaloch sily a chcela som prestať bežať (tu sa našťastie bežať dalo, bola to krásna trasa s kopcami, ktoré mali preveriť ale nie zabiť) a dať si pauzu, v hlave mi zasvietil výkričník na limit a tieto slová a bežala som ďalej.
   A tak po dlhom trápení s uťahanými nohami aj všetkým ostatným som prešla cieľom a získala Trifectu, šťastná a spokojná. (musím priznať, že možno ešte väčšiu radosť som mala, keď sa mi podarilo prvý raz hodiť oštepom a trafiť, keďže pominulé razy som tam mala trest v podobe angličkákov).


   Ako správna Scrapperka som si samozrejme porobila fotky, pred a po a kopu ďalších, rovnako i poznámky, nech na nič nezabudnem. Nasledujúca dvojstrana síce text nenesie, ale kde by som ho tam vôbec zmestial. Bude maličký albumček, nech mám pamiatku. 


  Ľavá strana sú fotky tresne po dobehnutí do cieľa, zablatená, strapatá a mokrá :) Pravá je len mix fotiek :) Obe stránky vznikli po hraní sa so štetcom, bol to taký pokus :) Ľavá stránka je tiež stránkou do challenge na blogu Challenge YOUrself. Téma bola "affirmations." 

   On blog Challenge YOUrself is challenge about Affirmations. I used my photos from Spartan Race. Spartan Race is adrenaline hurdle race. I never liked long-distance running. But I have seen the video and I fell in love with obstacles. I gave a target to run in the Trifecta this year. Trifecta is 3 runs - Sprint (3 miles), Super (8 miles) and Beast (13 miles). I was afraid Beast, but No pain, no gain. My father told me that it can´t do that, that I'm not in condition. I thought about this while running and I was able to. I have a Trifecta. It was a great feeling to prove it.

My page for challenge: 







   Second page is for me and my memories, a lot of photos of obstacles. 






   Je to náročné, ale ten pocit za to stojí. Ťažko sa to vysvetľuje, hlavne keď si človek pozrie cenu a spýta sa, ako môže človek dať toľko peňazí za to, že sa ide váľať do bahna a utekať. Myslím, že to vystihuje heslo Spartan Race - Pochopíš až v cieli. :)

    It's challenging, but the feeling is great. Hard to explain, especially when person looks at the price and ask, why a person can give so much money for this. Running and  mud.   As the slogan says -  You'll know at the finis line. :)

   Ak je niekto zvedavý na behy, tak tu sú nejaké oficiálne videá - Kamzík, Valča, Donovaly
    
   There are some official videos from Spartan Race - KamzíkValčaDonovaly


Ďakujem za návštevu, možno sa na rok vidíme v nejakom tom bahne :) 
Yka

   

You Might Also Like

7 komentárov

  1. Wow, that is an awesome page - I absolutely love the background collage with all the co-ordinating papers and the added mud! Thanks so much for sharing your affirmation page with us at Challenge Yourself. xx

    OdpovedaťOdstrániť
  2. WOW! This is absolutely amazing!!!! I love your 2-page layout! What a wonderful accomplishment and affirmation. And you scrapped it with such creativity! Thank you so much for joining in on the fun at Challenge YOUrself this month. We are so happy that you did!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super cool affirmation page!!! Love your story and congrats on the Trifecta! The details on you layouts are amazing! Well done! So glad you joined us at Challenge YOUrself :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. This is great Iveta! I love how you incorporated a muddy look. The piecey background on page one and the picture collage on page two are so cool. Nice work! Thanks for joining in with us at Challenge YOUrself

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fabulous background! Great double pager!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Really love your layout is full of detalis and your affirmation is great! Thanks for playing along with us at Challenge YOUrself

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Congratulations on your Trifecta!! I love that you're scrapping your races - I've started doing that too. Thanks for playing along at Challenge Yourself!

    OdpovedaťOdstrániť