Výzva menom osemsmerovka

septembra 01, 2015

    Som celkom tvrdohlavá osoba a keď sa pre niečo rozhodnem, že to zvládnem, skúšam to aj sto krát. Niekedy plytvám časom na zbytočnosti, ale niekedy sa to celkom hodí. Výzvy sú napokon dôležité, posúvajú v pred, motivujú aj keď sú zároveň niekedy trochu desivé. Alebo skôr tá predstava, že to nevyjde. 
   Kedysi dávno, dávno, som vytvorila jednoduchú pohľadnicu s osemsmerovkou k Valentínovi. Maličká, ale i tak celom dala zabrať, ak chcel človek čiarkať len romantické slová. Nejaký čas dozadu, mi napísala jedna milá žena správu o prianí pre svoju babičku, kde mala byť tiež osemsmerovka. Moja prvá predstava bola takáto maličká osemsmerovka, že veď to bude vpohode, za chvíľu to mám, ale po ďalšej správe som len žmurkala, čo to čítam. Osemsmerovka na A4 so slovami z nárečia, obľúbenými tejto babičky. Priznám sa, chvíľu som tak sedela, či do toho ísť, možno niekto vie osemsmerovky spraviť za chvíľu, ale pre mňa to sú cudzie vody. Ako som ale čítala tie správy, ktoré sme si vymenili, nemala som srdce neskúsiť to, okrem toho som si tak v hlave povedala, že to predsa pôjde. Možno to potrvá, ale pôjde to. 
  Ako inak, prvý pokus bol snaha nejako to "ošalieť" cez program na internete, pretože osemsmerovky sa dajú na rôznych stránkach vytvoriť, nie však tak ako som to potrebovala ja. S vlastnými slovíčkami a nejakým tým výsledkom. Aj to čo vyzeralo sľubne nakoniec nepomohlo a ja som po hodinke snahy nájsť vhodný program usúdila, že skôr to vytvorím aj sama :) 

   Tak nejako to začalo, exel, slovíčka od zákazníčky a snaha to tam napasovať. Nesedelo mi to, ak človek nevie systém ako to tvoriť, pôsobí chaoticky ako ja v tej chvíli. Prvý pokus vyšiel zle, veľa okienok prázdnych, otvárala som teda druhý list a skúšala znovu. Zvolila som iný spôsob, nešlo to síce o nič ľahšie, ale napokon po čase ktorý som si radšej nestopovala tajnička vznikla. Hrdo som si ju vytlačila, rovno dva krát, že treba to skontrolovať. Hrdosť pominula keď som to začala doma lúštiť, taktiež i mamina, lebo viac hláv viac rozumu. Mamina našla preklep, ja druhý a nakoniec sme zistili, že jedno slovíčko tam vychádza dva krát. Keď som ho tam chcela napasovať, ani za ten svet a zrazu náhodne aj druhý krát. A tak prišla na rad ružová fixka a úpravy, ktoré nakoniec viedli k finálnej verzii. 




  Pre mňa najťažšia časť bola hotová, na lepenie som sa tešila. Prírodný materiál, žiadne umelé stužky, len niečo, čo sa bude páčiť babičke. Bola to jedna z tých prác, kedy som dostala dlhý popis predstáv, takže som vedela, kadiaľ sa uberať :) Pri prechádzke s mojou Lilly som si natrhala pár stebiel, z práce si odbehla odtrhnúť do okolia pár žiadaných kvietkov na sušenie. A tak vzniklo toto prianie, ktoré ma najprv desilo a nakoniec bavilo. O to viac, že z komunikácie som naozaj cítila snahu potešiť babičku, jeden by neveril koľko lásky sa dá vycítiť aj takto cez internet. 

   Tu je výsledok, teším sa z neho a som rada že sa z neho tešia i budúci majitelia :)








   Okrem samotnej radosti tvorenia, som sa vďaka milým slovám pani Gabi zamyslela nad pár vecami ktoré mi napísala, niekedy Vám aj človek ktorého ani na živo neuvidíte, dokáže dať do života naozaj cenné rady a myšlienky na zamyslenie :)

Ďakujem za návštevu a všetkým prajem pekný zvyšok tohto voľného dňa :)
Ivka

You Might Also Like

2 komentárov